Advertentieformaten LinkedIn
Na het bepalen van de campagnedoelstellingen en doelgroep is het tijd voor de volgende stap: het kiezen van een van de juiste advertentieformaten. LinkedIn biedt verschillende advertentiemogelijkheden. Benieuwd naar de verschillende soorten advertenties? Lees dan snel verder!
Sponsored Content
Tekst Ads
Lead Gen Forms
Dynamic Ads
Sponsored Content
Het is de meest populaire vorm van adverteren op LinkedIn. Bij deze vorm van adverteren worden advertenties in de LinkedIn newsfeed getoond. De populariteit van dit formaat is te danken aan het bereik. De newsfeed is de plaats die door LinkedIn gebruikers op verschillende devices het meeste wordt bekeken. Benader op een krachtige manier jouw specifieke doelgroep en zorg ervoor dat ze de gewenste actie uitvoeren. Sponsored content kunnen onder andere voorkomen in de vorm van een video of carrousel advertentie.
Tekst Ads
Een andere soort advertentie die je kunt maken is een tekst ad. LinkedIn tekst ads zijn intuïtieve, self-service advertentieformaten. Creëer, beheer en optimaliseer binnen een paar minuten eenvoudig een op maat gemaakte tekst ad. Een tekst advertentie op LinkedIn is voorzien van een titel en een omschrijving. Ook kun je een afbeelding bij de advertentie plaatsen. Deze advertenties verschijnen alleen op desktop en staan vaak aan de bovenkant, onderkant of zijkant van een LinkedIn webpagina.
Net als bij sponsored content advertenties kunnen tekst ads gebruikt worden om jouw bedrijf zichtbaar te maken voor de belangrijkste doelgroepen. Ook kun je tekst ads inzetten om mensen rechtstreeks te verwijzen naar een landingspagina waar de gebruiker de gewenste actie kan ondernemen. Stel je eigen budget in en beheer zelf de kosten. De touwtjes heb je helemaal zelf in handen!
Lead Gen Forms
Lead Gen Forms. Een onmisbare vorm van adverteren. Dankzij automatisch ingevulde formulieren verzamel je nog gemakkelijker kwaliteitsvolle leads op LinkedIn. Wanneer je hebt gekozen voor het advertentieformaat Lead Gen Forms, krijgt iemand uit jouw specifieke doelgroep een normale advertentie te zien op LinkedIn. Indien de LinkedIn gebruiker klikt op deze advertentie, wordt hij of zij doorgestuurd naar een formulier. Dit formulier heb jij klaargezet. Het mooiste hiervan? Het formulier is vooraf gevuld met data die binnen LinkedIn beschikbaar is van deze gebruiker. Denk hierbij aan gegevens zoals naam, e-mailadres, telefoon, werkgever, et cetera. Hierdoor is de drempel om het formulier in te vullen voor de gebruiker heel laag. Voor jou een grotere kans om relevante data te verzamelen!
Dynamic Ads
Met Dynamic Ads worden op basis van gegevens uit een gebruiker zijn of haar eigen LinkedIn profiel, LinkedIn advertenties gepersonaliseerd. Hierbij kun je denken aan de profielfoto, naam en functietitel van de gebruikers. Dit type advertenties ondersteunen alle niveaus van full funnel marketing. Redenen om te kiezen voor dynamische advertenties? Merkbekendheid verbeteren, websitebezoeken verhogen, meer interactie creëren of sollicitanten aanspreken. Dynamische advertentie kunnen advertenties zijn voor relevante bedrijven, maar ook vacatures of professionele content.
Heb je bepaald welke vorm van adverteren geschikt is voor je advertentie?
Dan is het nu tijd voor het opstellen, meten en evalueren van je advertentie met Campaign Manager.
LinkedIn advertising
Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!
Vraag vrijblijvend handboek aan
"*" geeft vereiste velden aan