FAQ's

Veel gestelde vragen

Adverteren op LinkedIn begint bij het bepalen van de juiste doelgroep. Wie is de doelgroep, waar zit de doelgroep en wat zijn de behoeften van de doelgroep?

Nadat je de doelgroep goed in kaart hebt gebracht, stel je de campagnedoelstellingen op. Je kunt kiezen uit doelen zoals merkbekendheid, meer leads genereren of een hogere conversie. Voor verschillende campagnedoelstellingen zijn verschillende advertentieformaten te kiezen, zoals Sponsored Content, Text Ads, Dynamic ads of Lead Gen Forms.

Jij beslist welk formaat het beste bij jouw campagnedoelstelling past! De handige tool Campaign Manager neemt jou stap voor stap mee in het opstellen van de campagne. Iedereen kan het! Dit is adverteren op LinkedIn in een notendop. In ons handboek over adverteren op LinkedIn word je stap voor stap meegenomen hoe je precies adverteert op LinkedIn.

Download snel ons handboek!

De prijs die jij betaalt voor campagnes op LinkedIn hangt af van de door jou bepaalde campagnedoelstelling. Stel, jij hebt gekozen voor het doel ‘websitebezoeken’, dan worden er alleen kosten gemaakt op het moment dat een gebruiker doorlinkt naar jouw website. Heb jij een andere campagnedoelstelling ingesteld? Dan geldt voor jou andere kosten.

De kosten van adverteren op LinkedIn zijn erg uiteenlopend. Bij de ene advertentie kan je €3,- per klik betalen en bij de andere advertentie €7,-. Welke reden hierachter schuilt? Op doelen gebaseerde prijzen.

Er wordt alleen een bedrag in rekening gebracht wanneer die gebeurtenis – passend bij jou doel – plaatsvindt. Waar je dus voor betaalt? De factureerbare gebeurtenis.

LinkedIn is het grootste zakelijke online netwerk ter wereld. Het is een social media platform waar professionals in contact met elkaar komen.

Bestaat jouw doelgroep uit zakelijke professionals?

Dan mag LinkedIn zeker niet ontbreken in jouw online marketingstrategie! Creëer campagnes op LinkedIn, bereik jouw doelgroep en behaal de door jou opgestelde campagnedoelstellingen!

Wil jij nou alles weten over LinkedIn. Klik dan hier.

Simpel! Ga naar linkedin.com en klik op nu lid worden. Vul je persoonlijke gegevens in, zoals je naam, telefoonnummer en e-mailadres.

Ook wordt er gevraagd naar het land waar je inwonend bent. En omdat LinkedIn een zakelijk netwerk is, wordt er ook gevraagd naar jouw meest recente functietitel, het bedrijf waar je werkzaam bent en de bedrijfstak waarbinnen jouw functie valt. Bij bedrijfstak geef je aan wat je doet.

Ben je bijvoorbeeld logistiek medewerker in een ziekenhuis? Dan kies je voor de bedrijfstak ‘logistiek’ in plaats van gezondheidszorg.

Vul bovendien ook de reden voor de inzet van LinkedIn in. Zo krijg je voor jou relevante meldingen. Wil je helemaal opvallen? Dan mag een professionele profielfoto zeker niet ontbreken. Na het invullen van je gegevens, is de basis van jouw LinkedIn profiel aangemaakt.

Vertel via LinkedIn waar jouw bedrijf voor staat. Het aanmaken van een bedrijfspagina is hierbij essentieel. Een eigen pagina aanmaken is zo gepiept.

Navigeer op jouw LinkedIn-homepagina naar het pictogram ‘werk’. Klik vervolgens op ‘bedrijfspagina maken’. Je kunt vervolgens kiezen uit de soort pagina die je wil maken. Is jouw organisatie en klein bedrijf, gemiddeld of groot bedrijf, een showcasepagina of een onderwijsinstelling? Na de keuze van het paginatype, wordt er gevraagd naar de gegevens van de organisatie. Vul deze gegevens in en klik op ‘pagina maken’. Dan begint het echte werk: je kunt de pagina gaan bouwen. Dit wordt gemakkelijk gemaakt door zogenoemde actiekaarten.

Actiekaarten geven onvolledige pagina gedeelten aan. Punten die actiekaarten omvatten zijn: bedrijfsgrootte, logo, hashtags en website URL. Heb je een actiekaart voltooid? Dan stijgt de ‘meter’ op LinkedIn. De meter geeft de voortgang van de bedrijfspagina aan en verdwijnt wanneer alle actiekaarten zijn voltooid.

Vóórdat je begint met het opstellen van een advertentie, is het belangrijk om een aantal zaken goed voor ogen te hebben. Bepaal wat je doel is met de campagne, welke doelgroep je wil bereiken, hoe je de aandacht van de doelgroep wil krijgen en wat de campagne mag kosten. Heb je dit allemaal duidelijk in kaart? Dan kun je beginnen met het creëren van campagnes.

Het begint in Campaign Manager. Dit is de plek waar je advertenties kunt maken, beheren en verbeteren. Geef jouw campagne in Campaign Manager een naam, zorg voor een duidelijke structuur en houd zo het overzicht voor als er meerdere campagnes lopen. Bepaal hierna de doelstelling van de campagne. Je kunt kiezen uit meerdere campagnedoelstellingen die zijn gebaseerd op de traditionele klantreis: bekendheid, overweging en conversie. Heb je duidelijk voor ogen wat je wil bereiken met de campagnes? Dan is het tijd om de doelgroep te kiezen.

Hierbij is het van belang dat de doelgroep in LinkedIn zo specifiek mogelijk wordt beschreven. En dit kan! Op LinkedIn zijn de target mogelijkheden namelijk heel breed. Filter op bedrijf, demografische gegevens, opleiding, ervaring en interesses. Hoe specifieker je de target mogelijkheden inzet, hoe beter je jouw doelgroep bereikt en hoe groter de kans dat jij je doelstellingen behaalt!

De volgende stap is het kiezen van de juiste advertentieformaat. LinkedIn biedt negen verschillende soorten advertenties aan, waaronder de keuze uit een enkele afbeelding, een carrousel of een video. Kies uit het formaat dat het beste aansluit op de boodschap die jij over wil brengen. Denk ook na over hoeveel jouw LinkedIn campagne mag kosten en wanneer en hoelang je de campagne wil plaatsen.

Heb je een duidelijk plan voor ogen? Dan begint het creatieve werk: de advertentie opzetten. Geef je advertentie allereerst een duidelijke naam en vul de advertentiegegevens zorgvuldig in. Plaats een afbeelding of video die overeenkomt met hetgeen dat jij wilt overbrengen. Trek de aandacht door de headline en advertentietekst kort en krachtig te houden. Verwijs je naar een landingspagina? Zorg er dan voor dat de URL relevant is en een duidelijke parameter heeft, zodat je de campagneresultaten in Google Analytics kunt meten.

Voeg bovendien een duidelijke call-to-action toe en vergroot hiermee de engagement. Tevreden over de door jou opgestelde advertentie? Dan is het tijd om hem te creëren! In Campaign Manager kun je jouw advertentie beheren en optimaliseren waar nodig.

Het draaien van een goede campagne, begint met het aanspreken van de juiste doelgroep. In LinkedIn is het mogelijk om jouw doelgroep heel specifiek in te stellen. Door de uitgebreide target mogelijkheden in LinkedIn schiet je niet met hagel, maar met scherp.

Begin allereerst met het instellen van de locatie waar de doelgroep zich bevindt. Vink de juiste locaties aan of sluit locaties uit. Vervolgens kun je specifieke target mogelijkheden instellen. In LinkedIn is het mogelijk om te targeten op bedrijf, demografische gegevens, opleiding, ervaring en interesses.

Segmenteer je op bedrijf dan kun je kiezen uit de opties: bedrijfsgrootte, bedrijfsnaam, bedrijfstakken, connecties bij het bedrijf, personeelsgroei van het bedrijf en de volgers van jouw pagina. Bij demografische gegevens kun je kiezen uit het geslacht en de leeftijd van de doelgroep. Ook kun je mensen bereiken die een bepaalde opleiding hebben gevolgd of bijvoorbeeld studenten die een bepaalde studierichting hebben gekozen aan een specifieke school.

Dan hebben we nog de optie ervaring. Hier kun je kiezen uit onder andere het aantal jaren ervaring, de functietitels en de vaardigheden die deze persoon bezit.

De laatste optie is segmenteren op basis van interesses. Gebruikers kunnen interesse hebben in bijvoorbeeld financiën en economie of in marketing en adverteren. Wat segmenteren in LinkedIn nog beter maakt? Je kunt deze opties niet alleen instellen om een doelgroep te bereiken, maar je kunt ook gebruikers uitsluiten op basis van de genoemde opties. Het bereiken van jouw ultieme doelgroep wordt dan nog efficiënter en effectiever!

Maak zoveel mogelijk gebruik van de target opties in LinkedIn. Ze zijn er niet voor niets! Creëer krachtige campagnes op LinkedIn en bereik de juiste doelgroep. LinkedIn advertising is dé manier om jouw zakelijke doelgroep te bereiken!

Dat zijn wij: schurq. Een rebel in marketing en sales. Met een onconventioneel plan veroveren wij de online marketingwereld. Via onze eigen schurq. methode zorgen we voor een continue stroom van klanten naar jouw organisatie. Buitengewone online marketing die jouw organisatie een oneerlijke voorsprong geeft op de concurrentie.

Bekend naar onze werkwijze? Bekijk hier ons manifest.

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden