The Cookieless Era (3/4)
Alweer het derde deel van deze blogreeks. The Cookieless Era. In dit deel geven we je informatie over server-side tagging.
In deze samenvatting van de blog van onze website leggen we jou kort uit wat The Cookieless Era inhoud. Voor een volledige verdieping in het onderwerp ‘server-side tagging‘ verwijzen we je graag naar onze derde blog in deze reeks. ‘server-side tagging‘
Client-side tagging
Wat is server-side tagging? Om hier antwoordt op te geven gaan we eerst uitleggen hoe de meeste websites op dit moment data verzamelen; client-side tagging. Op het moment dat een bezoeker op jou pagina terecht komt, wordt er een klein stukje code geladen in de browser, hierdoor wordt de bezoeker herkent. Hierbij kan je ook cookies toevoegen, deze worden door een derde partij geplaats. Vandaar de naam third party cookies.
Server-side tagging
In plaats van een stukje code bij client-side tagging, gebeurt bij server-side tagging dit op een eigen server waarmee je dus de volledige controle hebt over alle gegevens. Je kan er hier dan zelf voor kiezen om deze gegevens met een derde partij te delen of niet. Nog een voordeel is dat je first party cookies op een eigen server plaatst, hierdoor mogen de gegevens langer bewaard worden. Hierdoor zijn bezoekers langer te herkennen vanuit een eerder bezoek.
LinkedIn advertising
Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!
Vraag vrijblijvend handboek aan
"*" geeft vereiste velden aan