The Cookieless Era (2/4)
Alweer het tweede deel van deze blogreeks. The Cookieless Era. In dit deel geven we je informatie over de invloed die dit gaat hebben op Google Analytics, en het meten van jouw data.
In deze samenvatting van de blog van onze website leggen we jou kort uit wat The Cookieless Era inhoud. Voor een volledige verdieping in het onderwerp ‘The Cookieless Era‘ verwijzen we je graag naar onze tweede blog in deze reeks. ‘The Cookieless Era‘
Google Analytics 4
Google Analytics 4 heeft een aanpasbare manier van meten ontworpen. Dit omdat third-party cookies door veel platformen worden afgebouwd.
Hoewel het nu nog mogelijk is om third party cookies te verzamelen voor jouw data, weten we niet hoe lang dit nog mogelijk is vanwege de manier van het uitwisselen van gegevens met US-based derde partijen die nauwkeurig onderzocht wordt.
Van third-party naar first-party cookies
De verwachtingen zijn dat third-party cookies helemaal zullen verdwijnen. Dus hoe kan je er dan voor zorgen dat je alles uit je data haalt, zonder deze third-party cookies. Het antwoordt hier is first-party cookies.
First-party cookies zijn alleen beschikbaar voor de eigenaar van het domein waarvan de bezoeker de website bezoekt. Hierdoor is alleen de eigenaar van de website in het bezit van gegevens en wordt dit niet gekoppeld aan jouw zoekgedrag op andere webpagina’s.
LinkedIn advertising
Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!
Vraag vrijblijvend handboek aan
"*" geeft vereiste velden aan