Klantgericht conversies stimuleren van B2B kopers met deze 3 tips

In B2B-marketing is het belangrijk klantgericht te zijn. Richt je als organisatie niet alleen op het benoemen van de producteigenschappen, maar maak je organisatie echt een brand. Verbeter bijvoorbeeld de merkcommunicatie en stimuleer daarmee de conversies. In deze blog delen wij drie tips hoe je jouw communicatie het beste kunt inzetten voor de B2B doelgroep op LinkedIn. 

#1. Zet jouw klanten op nummer 1 in jouw B2B marketing communicatie

Vandaag de dag is de content op websites van B2B organisaties vaak informatief van aard. Het geven van de juiste productinformatie is inderdaad belangrijk. Er is echter een verschuiving gaande. Net als in de B2C-sector, wordt het geven van een goede klantervaring steeds belangrijker. B2B-klanten verwachten steeds meer dat ze worden meegenomen in een samenhangend en persoonlijk traject. In de B2B-marketing verwachten zij dat het duidelijk wordt op welke manier het product of de dienst de behoeftes van de klant kan vervullen. 

Veel B2B-kopers hebben pas contact met de verkoper wanneer zij een product of dienst daadwerkelijk aan gaan schaffen. Verbeter de klantervaring door middel van klantgerichte B2B marketing communicatie. Onderscheid je ten opzichte van je concurrenten, door een optimale klantervaring te bieden. 

Doel voor ogen

#2. Schrijf relevante content

Overweging

Relevante content schrijven. Het klinkt logisch, maar het komt vaak genoeg voor dat geschreven informatie op de website geen toegevoegde waarde biedt. Voorkom dit door jouw content af te stemmen op de wensen en behoeften van de doelgroep. Zorg ervoor dat lezers meer willen weten over het onderwerp, een relevante zakelijke uitdaging erin zien of dat je hen overtuigt dat jouw product of dienst de oplossing biedt waar ze naar op zoek zijn.  

Relevante content levert ook wat op! Haal betere bedrijfsresultaten: dit kan tot ongeveer 50% hoger zijn dan gemiddeld!

#3. Benadruk het succes van jouw klanten

Zorg dat op jouw website sprake is van sociale bewijskracht. Zet case studies in. Laat klanten succesverhalen vertellen over jouw organisatie. Klanten worden hierdoor getriggerd met het idee dat jouw organisatie voor succes zorgt.

Een andere manier om jouw klanten aan te spreken, is door je content af te stemmen op hun pijnpunten. Zorg dat je duidelijk maakt hoe jouw oplossing de pijnpunten van de klant kan aanpakken. Benoem bijvoorbeeld de voordelen van jouw product en koppel deze aan een actuele marketing trend. Ook kun je de lange termijn voordelen van jouw product of dienst aangeven. Onderscheid je hiermee ten opzichte van de concurrenten.

Campagne

Checklist voor klantgericht conversies stimuleren:

  • Benoem specifiek de pijnpunten van jouw klanten;
  • Benadruk de klantervaring in casestudies;
  • Maak gebruik van jouw huidige klantenbestand bij het creëren en optimaliseren van jouw merkcommunicatie;
  • Train jouw verkoopteam om oplossingsgericht te zijn wanneer zij potentiële kopers benaderen;
  • Zet jouw klanten altijd op de eerste plaats en bouw zo langdurige relaties op.

Heb je vragen of wil je hulp om jouw content klantgericht te maken? 

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden