Het belang van psychographics in marketing

Psychographics in marketing

Stel, je deelt wekelijks een whitepaper op LinkedIn, maar niemand downloadt het. Waar ligt dat dan aan? Is niemand er in geïnteresseerd? Waarschijnlijk ligt het probleem bij verkeerd ingestelde of zelfs niet ingestelde psychographics van de doelgroep. In deze blog vertellen we je over het belang van psychographics in marketing. 

Lees voor meer informatie de blog op schurq.nl.  

Psychographics gaan nét een stapje verder

Psychographics gaan verder dan demografische gegevens. Psychographics laten niet alleen zien wie je doelgroep is, maar geven ook de ‘waarom’ achter een aankoop. Demografische gegevens bestaan onder andere uit geslacht, leeftijd, inkomen, burgerlijke staat en andere feiten. Psychographics gaan verder dan dat. Psychografische informatie geeft inzicht in de gewoonten, hobby’s, bestedingspatronen en waarden van de doelgroep. Een combinatie van deze graphics vormen de buyers persona: een gedetailleerd profiel van iemand uit jouw doelgroep. De populairste segmenten in psychographics zijn de persoonlijkheidskenmerken, levenscyclusfase, interesses, houdingen of overtuigingen en activiteiten.

Psychographics gaan nét een stapje verder

Psychographics gaan verder dan demografische gegevens. Psychographics laten niet alleen zien wie je doelgroep is, maar geven ook de ‘waarom’ achter een aankoop. Demografische gegevens bestaan onder andere uit geslacht, leeftijd, inkomen, burgerlijke staat en andere feiten. Psychographics gaan verder dan dat. Psychografische informatie geeft inzicht in de gewoonten, hobby’s, bestedingspatronen en waarden van de doelgroep. Een combinatie van deze graphics vormen de buyers persona: een gedetailleerd profiel van iemand uit jouw doelgroep. De populairste segmenten in psychographics zijn de persoonlijkheidskenmerken, levenscyclusfase, interesses, houdingen of overtuigingen en activiteiten.

Doelgroep

Psychographics binnen marketing

Jij kunt jouw doelgroep in segmenten onderverdelen. Dit is een belangrijk onderdeel binnen marketing. Bepaal segmenten op basis van een combinatie tussen demografische en psychografische kenmerken. Hierdoor kun jij jouw doelgroep nog effectiever bereiken!

Zodra je weet wat de interesses, problemen en beweegredenen van jouw ultieme doelgroep zijn, weet je waar je deze doelgroep kunt vinden en op welke manier je de conversie kunt stimuleren. En dankzij de uitgebreide target mogelijkheden in LinkedIn, kun jij zo specifiek mogelijk de ultieme doelgroep bereiken.

Loop je spaak bij het in kaart brengen van de interesses, pijnpunten en andere psychografische gegevens? Wij helpen je graag verder! 

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden