Wie is jouw doelgroep?

Het begin van je marketing strategie? Het bepalen van je doelgroep. Weet wie je wilt bereiken met je product of dienst. Het is de basis voor het laten slagen van jouw marketing strategie. In deze blog word je kort meegenomen hoe jij jouw doelgroep het beste in kaart kan brengen. Voor een verdere verdieping verwijzen we je door naar de blog op schurq.nl.

Doelgroep in kaart brengen en up-to-date houden

Veel bedrijven willen het liefste zoveel mogelijk mensen bereiken met hun boodschap. Deze manier is vaak niet effectief. Een brede doelgroep moet je namelijk aanspreken met een algemene boodschap die iedereen begrijpt. Maar jij wilt niet iedereen aanspreken. Jij wilt dat de juiste mensen jouw boodschap ontvangen. Om de doelgroep op een effectieve manier te bereiken, zul je jouw potentiële klanten dan ook persoonlijk moeten aanspreken. Door te weten welke pijnpunten en of behoefte een persoon heeft, kan je de boodschap hierop afstemmen. Op deze manier weet jij jouw doelgroep aan te spreken en te overtuigen!

Doelgroep icoon

Het in kaart brengen van de doelgroep bestaat uit 4 stappen:

  • Stap #1. het bepalen van de (juiste) doelgroep: het bepalen van de juiste doelgroep zorgt ervoor dat jouw boodschap bij de juiste mensen terecht komt zodat jij hoogwaardige leads verzamelt.
  • Stap #2. een doelgroeponderzoek: om erachter te komen wat de pijnpunten zijn kan je een onderzoek naar de doelgroep doen. Pssst… klein geheimpje. De meeste data heb je al.
  • Stap #3. het bereiken van de doelgroep: de buyer’s journey brengt de volledige reis van de klant in kaart: vanaf het moment dat een persoon in aanraking komt met jouw bedrijft, tot het moment van beslissing. Deze informatie kun je gebruiken om uitingen en campagnes te optimaliseren en af te stemmen op jouw doelgroep.
  • Stap #4. inzicht krijgen: Buiten de informatie die je zelf kan vergaren zijn er meerder bronnen van informatie om uit te zoeken wie tot jouw doelgroep behoort. Verschillende analysetools bieden inzichten in gedrag van jouw doelgroep en concurrenten. Een voorbeeld hiervan is het social media platform Facebook.

Zo. Nu weet jij welke stappen je moet zetten bij het bepalen van jouw doelgroep. Heb je jouw doelgroep helder in kaart? Dan kan het bepalen van campagnedoelstellingen beginnen! Weet je niet hoe je dit het beste kan aanpakken of wil je dat jouw doelgroep door onze advertising specialisten in kaart wordt gebracht? Dan staan wij voor je klaar.

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden