The Cookieless Era (4/4)
Alweer het laatste deel van deze blogreeks. The Cookieless Era. In dit deel geven we je informatie over de Facebook Conversion API.
In deze samenvatting van de blog van onze website leggen we je kort uit wat The Cookieless Era inhoud. Voor een volledige verdieping in het onderwerp ‘Facebook Conversion API‘ verwijzen we je graag naar onze laatste blog in deze reeks. ‘de Facebook Conversion API‘
de Facebook Pixel
Dé manier om momenteel data uit Facebook te halen is de Facebook Pixel. De data wordt cross-platform gemeten via third-party cookies. Maar zoals je weet, gaan die verdwijnen. Maar hoe ga je deze data dan meten?
Conversion API
Een nieuwe manier van meten buiten Facebook. Dat doet de conversion API op server-side tagging niveau. Dit zorgt zorgt voor betrouwbare tracking van gegevens. Door het gebruik van de Conversion API heb je betere attributie, kun je beter targeten en zullen jouw advertentiekosten dalen.
Beginnen met de Conversion API
Om te kunnen beginnen met het gebruiken van de Conversion API, moet je eerst bepalen wat de geschikte implementatiemethode is. Momenteel biedt Facebook vier methoden voor implementatie aan, te benoemen;
– Commerce platform partner integraties (ex: Shopify, WooCommerce, Wix, BigCommerce)
– Conversion API Gateway ( self-service cloud gehost)
– Partner platforms (bijv. Server-Side Google Tag Manager, Tealium)
– Directe integratie via website code
Op basis van de technische stack van je website, zal een van deze opties het meest geschikt zijn voor je bestaande omgeving.
LinkedIn advertising
Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!
Vraag vrijblijvend handboek aan
"*" geeft vereiste velden aan