LinkedIn advertising en marketing automation: the perfect match!

LinkedIn advertising en marketing automation: the perfect match!

LinkedIn is een ideaal netwerk om zakelijke leads te genereren. Richt je specifiek op belangrijke beslissers op basis van de gewenste eigenschappen. Eigenschappen als omvang van een bedrijf, de branche of functietitel. Altijd hoogwaardige leads. Dit kan nog beter! Hoe? LinkedIn advertising combineren met marketing automation.  

Interessante target mogelijkheden!
LinkedIn biedt vele interessante targeting mogelijkheden. Deze mogelijkheden zijn op geen enkele andere social media platform te vinden. Target in LinkedIn heel specifiek op zakelijke criteria, zoals functietitel, aantal jaren werkervaring, regio, bedrijfsnaam of branche. Maak combinaties van de target opties. Combinaties als ‘managers’ in ‘Noord-Brabant’ werkzaam bij een bedrijf in de branche ‘industrie’. Hierdoor kun je als adverteerder specifieke je doelgroep bereiken. Heb je een eigen lijst van je doelgroep gemaakt? Upload deze in LinkedIn en voer hier campagnes op!

Je zou denken dat het bereiken van de doelgroep met de mogelijkheden van LinkedIn niet specifieker kan. Toch kan het! Combineer LinkedIn advertising met marketing automation en stuur de juiste triggers naar het juiste persoon op het juiste moment. 

doel
Leads

Perfect match!
LinkedIn advertising werkt het beste in combinatie met marketing automation. Leads vanuit LinkedIn zijn namelijk nog niet warm genoeg om te converteren. Met de inzet van marketing automation wordt daar verandering in gebracht. Verleid LinkedIn gebruikers middels het voeren van campagnes hun gegevens achter te laten. Dit kan via Lead Gen Forms in LinkedIn, maar ook op een landingspagina. Let op! Hierbij is het van belang een geschikte lead magnet te gebruiken. Voor een simpele download als een e-book heb je aan Lead Gen Forms genoeg. Voor een demo-account is een landingspagina beter: je kunt dan meer context geven. 

Wat zijn goede lead magnets? Een calculator, inschrijving voor een webinar, een e-book, een whitepaper, een demo of een trial account. Deze ‘magneten’ verleiden gebruikers hun gegevens achter te laten: dit is het eerste conversiemoment. Hier begint de customer journey eigenlijk pas…

In LinkedIn ontvang je de gegevens die gebruikers hebben achtergelaten. Dit is het begin. Wat zijn de volgende stappen? Hoe maak je de lead warm en hoe zorg je ervoor dat de lead klant wordt? Hier is een inbound marketingstrategie voor nodig waar marketing automation een belangrijke rol speelt.

 

Wat houdt een inbound marketingstrategie in?

Via inbound marketing trek je klanten naar een merk door relevante content aan te bieden aan het juiste persoon. In de content vertel je hoe jouw producten of diensten de behoeftes van de potentiële klanten weet te vervullen. Dit kan automatisch! De leads die via LinkedIn zijn binnengekomen, kun jij automatisch integreren in jouw marketing automation tool of CRM. Vervolgens kun je binnen de marketing automation software deze leads segmenteren. 

Segmenteren is belangrijk! De ene lead is de andere niet. Je kunt leads segmenteren op bijvoorbeeld hun pijnpunten, behoeftes of status in de customer journey. Vervolgens kun je iedere groep op de juiste manier opvolgen. 

 

doelgroep bepalen
Overweging

Maak voor ieder segment een e-mail opvolging. Het is essentieel dat deze opvolging aansluit op hun behoefte of status in de customer journey. Geleidelijk aan worden leads opgewarmd voor het maken van een sale. Hoe? Je geeft de leads precies wat ze nodig hebben of waar zij op zoek naar zijn. Leads leren je organisatie kennen. Sterker nog: je bouwt vertrouwen op. 

Leads worden ‘gevoed’ en warm genoeg gemaakt zodat ze uiteindelijk klant worden. Dit proces wordt lead nurturing genoemd. Met marketing automation kun je the life of the lead volgen en precies zien wanneer een lead wél warm genoeg is om gebeld te worden. 

visie schurq

LinkedIn advertising en marketing automation

Wanneer LinkedIn voor jou het perfecte medium is om heel specifiek jouw zakelijke doelgroep te bereiken, kunnen wij je helpen bij de volgende stap na het invullen van een formulier en een strategie bedenken om de leads op te volgen. Wij hebben advertising specialisten, marketing automation consultants en alle benodigde tools.

Pssst.. Weet je wat wij trouwens ook kunnen?

Inmiddels kunnen wij met een directe integratie de DMU van een bedrijf automatisch targeten op basis van vooraf ingestelde triggers en gedrag. 

Bijvoorbeeld: een bedrijf uit de doelgroep ‘makelaars’ komt op de website en bezoekt twee productpagina’s, leest een blog en bezoekt de contactpagina, maar converteert niet. Deze handelingen kunnen wij instellen als triggers. Op basis hiervan kunnen wij binnen dit bedrijf de persoon targeten die verantwoordelijk is. Geheel geautomatiseerd middels remarketing. Hoe cool is dat?!

Wil je meer informatie over adverteren op LinkedIn, marketing automation, of andere vormen van onconventionele, next level Marketing en Sales?

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden