Campaign Manager

 

Binnen de omgeving LinkedIn Campaign Manager word je stap voor stap begeleid bij het maken van je campagnes. Het is een zelfservice tool die jou als adverteerder helpt bij het opstellen, meten en evalueren van campagnes. De tool Campaign Manager is toegankelijk voor iedereen. Stel advertenties op, beheer budgetten en krijg waardevolle inzichten in de prestaties van jouw campagnes.

 

Campaign manager

Ben je een nieuwe gebruiker van Campaign Manager? Maak dan eenvoudig een account aan. Log in via je persoonlijke LinkedIn account. Klik vervolgens rechtsboven op ‘adverteren’. Je wordt doorverwezen naar een pagina waar jij een account kunt creëren. Let op! Je hebt een creditcard nodig, want anders kun je geen advertenties online plaatsen. Heb je alle gegevens ingevuld? Dan zie je jouw eigen dashboard in Campaign Manager.

In Campaign Manager zijn advertentieaccounts georganiseerd via de volgende niveaus: account, campagne groepen, campagnes en advertenties.

Account

Account

  • Facturering en betalingen
  • Gebruikersrollen en accountmachtigingen beheren
  • Gekoppeld aan een LinkedIn-pagina
  • Account assets
  • Rapporten opstellen
Dynamic ads icoon

Campagnegroep

  • Groepsbudgetten voor meerdere campagnes
  • Statussen voor meerdere campagnes instellen
  • Schema’s instellen voor meerdere campagnes
  • Groepen campagnes organiseren
  • Rapporten opstellen
Campagne

Campagne

  • Een doelstelling selecteren
  • Een doelgroep aanmaken
  • Advertentieformat selecteren
  • Bod, budget en schema instellen
  • Bijhouden van toepassing van conversies
  • Advertenties toevoegen aan de campagne
  • Rapporteren
Advertentie

Advertenties

  • Advertentie opzetten
  • Beheer specifieke advertenties
  • Krijg unieke inzichten over advertenties
  •  A/B testen met meerdere advertenties

Belangrijke KPI's

Op het moment dat jij een advertentie live hebt staan kan jij deze gaan monitoren. Hieronder worden drie verschillende KPI’s beschreven.

De Click Through Rate (CTR) is de verhouding gebruikers die op jouw link heeft geklikt ten opzichte van het aantal gebruikers die jouw advertentie heeft gezien. Dit maakt het een belangrijke metric om duidelijk in een overzicht te hebben. De LinkedIn benchmark van deze CTR ligt tussen de 0,4% en 0,6%. Advertenties in het beheer van schurq. scoren gemiddeld tussen de 1,1% en 1,4%. Een stuk hoger dan de benchmark dus.

Een andere KPI binnen LinkedIn is Cost Per 1000 Impressions (CPM). Deze variabele geeft een inzicht van de kosten per 1000 views van jouw advertentie. De LinkedIn benchmark voor de CPM ligt rond de €30,-. Advertenties in het beheer van schurq. zitten hier net onder. De gemiddelde CPM is hier €29,-.

Tot slot de Cost Per Click (CPC). Simpelweg zijn dit de kosten voor één klik op jouw advertentie. De LinkedIn benchmark voor de CPC ligt rond de €5,-. Voor de schurq. advertenties ligt deze CPC rond de €2,50,-.

Hoe kan het dat advertenties in het beheer van schurq. zoveel beter presteren dan de benchmark? Testen, analyseren en op basis daarvan campagnes aan de voorkant optimaliseren. Zo weet je altijd zeker dat de boodschap in jouw campagne aansluit op de behoeften van jouw doelgroep. Dit verhoogt de kans op conversie en zal ervoor zorgen dat je jouw advertentiebudget efficiënt besteedt.

Alle stappen voltooid? Dan kan je na enige tijd weer opnieuw beginnen met je volgende campagne. Uiteraard volgens het stappenplan!

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden