Wat is Adverteren op Facebook?

Facebook is het grootste online social media platform ter wereld. Het social media platform richt zich op verschillende soorten doelgroepen. Als B2B online marketing bureau kun je niet achterblijven op dit platform. De kracht van Facebook voor bedrijven ligt vooral in het bereiken van een grote doelgroep. Zeker met Facebook advertising kun je heel gericht jouw doelgroep bereiken. Door heel specifiek te targeten, kun je een succesvolle Facebook campagne draaien en veel B2B leads genereren.

Waarom Facebook?

Facebook biedt veel verschillende tools aan waarmee je advertentiecampagnes beter kunt organiseren en optimaliseren. Door goed inzicht in je Facebook campagnes te hebben, weet je waar en hoe je de advertenties kunt optimaliseren. Hierdoor kan de kost per click / kost per lead flink verlaagd worden, terwijl de conversies juist stijgen.

Het beste argument waarom je Facebook moet inzetten, zijn natuurlijk de B2B adverteerders zelf. 88% van de B2B marketeers gebruikt namelijk Facebook om hun content te verspreiden en ongeveer evenveel marketeers zien hierdoor positieve resultaten in hun business.

Maar wat kun je precies met Facebook?

– Jouw klanten / volgers (uit een specifieke branche) op de hoogte houden van jouw activiteiten;

– Contactgegevens vinden;

– Je kunt ook deelnemen aan vraagstukken die men stelt op Facebook om op deze manier jouw kennis te delen.

Hoe werkt Adverteren op Facebook?

De allereerste stap is Facebook aanmaken, als je dit nog niet hebt gedaan. Je hebt een persoonlijk Facebook profiel nodig en dan kun je vervolgens een Facebook bedrijfspagina maken. Om te adverteren zal je eerst op Facebook moeten inloggen. Vervolgens ga je bij Facebook naar maken en dan naar advertentie. Je komt dan terecht in het Advertentiebeheer centrum waar je een Facebook campagne kunt maken met meerdere advertenties.  

Wil je meer uitleg over een advertentie plaatsen?

Klik hier

adverteren op facebook