Mobiele Conversies Verhogen met Facebook Lead Ads

Mobiele Conversies Verhogen met Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads zijn met open armen ontvangen door de meeste marketeers. In hoeverre gebruik jij deze krachtige tool binnen jouw organisatie? De tool zorgt er simpelweg voor dat formulieren eenvoudiger ingevuld kunnen worden, waardoor conversies verhogen. In dit blog geven wij jou alle informatie je nodig hebt om snel te starten met een Facebook Lead Ads campagne. We leggen uit wat lead ads zijn, hoe ze eruit zien en waarom het goed is om deze in te zetten.

Wat zijn Facebook Lead Ads?
‘’Tik, Tik en klaar!’’ Zo simpel is het invullen van de formulieren in deze advertenties geworden. De bestaande mobiele advertenties veranderen niet echt veel, tot dat je op Lead Ad klikt. Voorheen kwam je op een landingspagina terecht, nu wordt er een formulier geopend waarbij de contactgegevens vooraf ingevuld worden. Dit gebeurt met behulp van de gegevens die van de gebruiker bekend zijn in Facebook.

Voorbeeld van een Lead Ad: zodra je klikt op de advertentie, krijg je een formulier te zien:

lead gen form marketing

Er worden automatisch zoveel mogelijk velden ingevuld waarvan de informatie uit het profiel van de gebruiker wordt gehaald. Voorbeelden hiervan zijn naam, email adres en telefoonnummer. Kortom, leads/prospects hoeven de app niet te verlaten en zij zijn een stuk minder tijd kwijt met het invullen van hun gegevens, ideaal!

Daarbij komt dat je als bedrijf de formulieren volledig aan kunt passen. Er kan om extra informatie gevraagd worden zodat je meer te weten komt over je leads. Deze informatie kun je dan weer gebruiken in je opvolging.

Facebook Lead Ads voor mobiel

Facebook Lead Ads zijn op dit moment alleen beschikbaar voor de mobiele nieuwsfeeds en voorzien van een ‘’standaard’’ad-formaat met daarin:
– Kop
– Afbeelding
– Beschrijving
– CTA knop (die leidt je naar het lead generation formulier)

Unieke voordelen van Lead Ads

Er zijn buiten het lead generation formulier ook nog echte unieke voordelen die geen andere advertentie hebben.

1. Verhoogde mobiele conversies
Uit studies is naar voor gekomen dat slechts 35% van de conversies via mobiele advertenties kwamen, terwijl je veel meer kliks verzamelden. De reden hiervoor is dat er veel te doen is geweest omtrent gebruikers die Facebook wilde verlaten door te trage laadtijden van landingspagina’s en het handmatig invullen van een formulier op een klein scherm.

Door de Facebook Lead Ads gaan we er vanuit dat ze nu wel gaan converteren. De gebruikers hoeft namelijk niet meer van Facebook af voor het invullen van een formulier gezien het makkelijker gemaakt wordt door automatisch ingevulde velden.

Hoe minder inspanning er nodig is, hoe beter en makkelijker. Dat is het belangrijkste uitgangspunt van Lead Ads.

2. Ze besparen marketeers en bedrijven veel tijd
Er hoeft geen speciale landingspagina meer gemaakt te worden voor lead generation campagnes. Doordat je de formulieren nu zelf aan kunt passen maak je nu verschillende campagnes binnen enkele seconden. Als we dat vergelijken met het maken, beheren en hosten van een landingspagina scheelt dit enorm veel tijd voor bedrijven en marketeers. Kortom, een enorme ontwikkeling voor bedrijven.

Hoe maak je Lead Ads?

Momenteel kun je de Facebook Lead Ads alleen creëren in de power editor. Als je een Lead Ad wil maken, kies je voor ‘’Lead generation’’ als jouw doelstelling. Daarna word je door de vervolgstappen heen gebracht en is het opzetten van de advertentie te vergelijken met een ‘’gewone’’ advertentie.
Om Facebook Lead Ads te gebruiken heb je een privacybeleid en/of juridische disclaimer nodig. Als je het formulier wil voltooien, heb je de link naar jouw privacybeleid en/of juridische disclaimer nodig.

Extra’s van Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads is nog vrij nieuw waardoor er nog ruimte is voor verbetering. Het is al een mooie stap op het gebied van innovatie maar er zullen ongetwijfeld nog wel meer mogelijkheden ontwikkeld worden om Lead Ads effectiever te laten werken.

1. Desktop Placement
Lead Ads zorgt nu voor hogere click-trough rates op mobiel. Gezien dat goed gaat is Facebook ook bezig met Lead Ads voor desktop. Wij zijn benieuwd naar het resultaat daaruit.

2. Video & Carrousel Ads Formats
Carrousel beeld advertenties en videoadvertenties presteren zeer goed op Facebook. Video- en carrousel advertenties worden inmiddels niet alleen voor Instagram advertenties maar ook voor Lead Ads ontwikkeld. De belangrijkste reden daarvoor is de click-trough in combinatie met de conversie tarieven.

De kosten bij de carrousel advertenties zijn per conversie met 30-50% gedaald en per click zo’n 20-30% per click gedaald. Daarentegen zijn de click-through-rates met 75% gestegen. Conversies zullen toenemen als je bijvoorbeeld meerdere foto’s laat zien waarmee je een verhaal vertelt of meerdere producten promoot.

3. CRM-integratie
Het is enorm tijdrovend om tot leads te komen die je gegenereerd hebt gezien het handmatig moet. Om dat te verbeteren zal Facebook binnenkort komen met een CRM-integratie om dat makkelijker te maken. Echter zal dat via marketingpartners gaan en niet via Facebook zelf. Ondanks dat zijn Lead Ads momenteel geweldig!

Kortom, Lead Ads…
zijn een super goede uitvinding en speciaal ontworpen om het succes van lead generation campagnes toe te laten nemen. De tool helpt je om nieuwe klanten te krijgen en jouw mobiele conversies te verhogen.

Voor de formulieren is het nu niet meer noodzakelijk om landingspagina’s te creëren voor de formulieren. Dit verbeterd het gemak van de gebruikers doordat ze Facebook niet meer hoeven te verlaten.

Doe je nog niet aan Facebook Lead Ads? Dan is het tijd om het te integreren in je online marketing strategie!

Heb je hulp nodig?

Dan kunnen onze specialisten jou helpen! Neem contact met hen op.