Facebook budgetten naar campagneniveau verplaatst

Facebook budgetten naar campagneniveau verplaatst

Facebook heeft weer een nieuwe update gepresenteerd. In september 2019 worden de Facebook budgetten naar campagneniveau verplaatst. De update maakt het mogelijk om het budget efficiënter uit te geven.

Wat houdt de update in?

Door de update wordt het mogelijk om één centraal campagnebudget in te stellen voor al je advertentiesets. Dat wil zeggen dat je budget dan automatisch in realtime doorlopend verdeeld over je best presterende advertentiesets.

Het voordeel van de update

Het bijkomende voordeel van de campagnebudget optimalisatie is dat het kan zorgen voor meer resultaat en minder kosten voor jouw campagnes. De totale waarde van je best presterende advertentiesets kun je zo maximaliseren door een groter deel van het budget toe te wijzen.

Een voorbeeld is het gebruiken van de bodstrategie voor optimalisatie voor je campagnebudget en daarbij de laagste kosten. Facebook zoekt dan voor je uit wat de goedkoopste mogelijkheden zijn binnen jouw advertentiesets. Doorgaans heb je hierdoor minder kosten per resultaat van je campagne.

Facebook budgetverdeling inzichten

Wil je inzicht verkrijgen in het verdeelde budget voor optimalisatie? Dan dien je te letten op het aantal optimalisatie-gebeurtenissen van de campagne en de gemiddelde kosten op campagneniveau. Eerder deed je dit per advertentieset maar dat zal veranderen per september.

Als je andere cijfers ziet dan je verwacht had, hoef je daar niet van te schrikken. Facebook legt in dit artikel uit wat de resultaten inhouden en hoe je ze af kunt lezen.

Meer informatie over Facebook budgetten naar campagneniveau?

Lees dan hier verder. Wil je geen omkijken meer hebben naar jouw Facebook Advertising? 

Neem dan contact op met onze specialisten!