De lead magnet

Je heb de doelgroep in kaart en je kan de buyer’s journey door vertalen naar geschikte content. Hoe ga je de doelgroep bereiken? Wat triggert jouw doelgroep om te reageren op jouw campagne? Hoe speel jij met jouw product of dienst in op de wensen en behoeften van jouw doelgroep? Dit is waar de zogenoemde lead magnet écht belangrijk wordt. 

In deze samenvatting van de blog van onze website leggen we jou kort uit wat een lead magnet is. Voor een volledige verdieping in het onderwerp ‘lead magnet’ verwijzen we je graag naar onze eerste blog in deze reeks. ‘De lead magnet’

Wat is een lead magnet?


Eigenlijk zegt het woord het al. Een lead magneet.
Oftewel; een stuk content dat jouw doelgroep laat besluiten om hun persoonsgegevens gegevens achter te laten.

Laten we je even een voorbeeld geven van een lead magnet. Je bent net begonnen met je bedrijf en je wilt beginnen met adverteren op LinkedIn. Je zoekt via Google naar de mogelijkheden omtrent adverteren op LinkedIn en je komt al snel een site tegen die in de titel heeft staan ‘Adverteren op LinkedIn voor start-ups’ (weet je nog de buyer’s journey😉?). Dit is precies waar je naar op zoek was, en dus klik je op deze link!

Vanaf het moment dat je op de landingspagina terecht komt zie je een pop op die zegt ”Hét handboek voor adverteren op LinkedIn”. Je interesse is gewerkt en je klikt, maar voordat je het handboek krijgt moet je eerst gegevens achterlaten. Gegevens zoals je naam, telefoonnummer, e-mail adres, download reden en je huidige functie. In ruil voor deze informatie, ontvang je het handboek. 

Het handboek is in dit verhaal dus de lead magnet. Het bedrijf in kwestie heeft nu cruciale informatie om gepersonaliseerde content te sturen per mail. Zo kan in elke fase van de customer journey worden bepaald welke content op dat moment interessant is en voor wie. 

Andere voorbeelden van lead magnets zijn:
Stappenplan
Calculator
Demo omgeving
Free Trial
Ebook
Whitepaper
Case Study

Afhankelijk van wie tot jouw doelgroep behoren en wat hun wensen en behoeften zijn, zal de lead magnet verschillen. De manier om erachter te komen wat voor jouw organisatie werkt is simpel. Testen. Zo ontdek je al snel wat wel en vooral wat niet waardevol genoeg is voor jouw doelgroep om hun persoonsgegevens achter te laten. 

Een verdere uitleg over wat een lead magnet zo belangrijk maakt en hoe je bepaalt wat voor jouw doelgroep interessant (genoeg) is,
vind je in ons blog. 

Een lead magnet bedenken liever door onze advertising specialisten laten doen?

Neem dan contact met ons op

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden