De buyer's journey

Voor sommigen zijn de customer journey en de buyer’s journey één en hetzelfde. Voor ons niet. We zien deze twee los van elkaar om een simpele reden
De reden dat een klant voor jouw product of dienst kiest, is niet altijd de reden dat ze in eerste instantie in aanraking komen met jouw product of dienst. In de buyer’s journey is dat waar we ons op focussen. 

Waar we ons in de customer journey focussen op de fasen waarin bezoekers zich bevinden, wordt in de buyer’s journey een focus gelegd op de beweegredenen van de bezoeker. Waarom kiest een persoon voor een product of dienst? Zijn de behoeften vervuld of is er onderweg iets veranderd waardoor diegene toch voor een andere oplossing heeft gekozen? 

De reden dat iemand voor jouw product of dienst kiest, kan anders zijn dan de reden waarom ze in eerste instantie de markt op zijn gegaan. Laten we een voorbeeld geven zodat het duidelijker wordt. Stel je bent de eigenaar van een start-up die het afgelopen kwartaal een toename heeft gehad in het aantal aanvragen. Het lukt je niet om de aanvragen op te pakken en laat kansen liggen. Dit is zonde en je besluit een vacature open te zetten. Na het aanmaken van een functieprofiel ga je een vacature maken. Alleen, waar ga je dit plaatsen?

Via Google zoek je naar een platform om een vacature te plaatsen. Je zoekterm is ‘vacature plaatsen nieuwe medewerker’. Indeed, YoungCapital en Randstad verschijnen als eerste. Dan zie je ‘Op zoek naar een nieuwe medewerker binnen jouw organisatie? Wij werken met zzp’ers en nemen al je werk uit handen’! Dit is anders dan een nieuwe medewerker aannemen, maar had je deze optie al overwogen?

Zie je wat er onderweg is gebeurd? Je zoektocht leverde een ander, onverwacht resultaat op. Dat is precies wat de buyer’s journey inhoudt.

Wil je een volledige verdieping van het onderwerp ‘buyer’s journey’? Dan verwijzen we je graag naar het blog op schurq.nl. Hier staat uitgebreid beschreven hoe je inspeelt op de buyer’s journey en daardoor geen kansen mist! 

Wil je de buyer’s journey liever samen met onze advertising specialisten in kaart brengen? 

LinkedIn advertising

Ben je van plan om een campagne op LinkedIn te plaatsen? Of wil je simpelweg meer leren over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn? Het handboek biedt de handvatten voor het draaien van succesvolle LinkedIn campagnes!

Vraag vrijblijvend handboek aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden