Adverteren op Facebook kosten

Dankzij de specifieke targeting-mogelijkheden is adverteren via Facebook erg aantrekkelijk voor bedrijven. Hierdoor is het verkeer erg waardevol en weet Facebook dat bedrijven hier budget aan willen uitgeven.

De Facebook ads kosten zijn aan de lage kant in vergelijking tot andere social media platformen, zoals adverteren op LinkedIn. Vooral voor het aantal mensen die je hiermee kunt bereiken

Kosten Facebook Adverteren

Biedingen voor de gesponsorde en/of text advertenties kunnen verschillende doelen hebben. De start kosten zijn meestal 5 euro per dag. Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden, van dagbudget naar looptijdbudget. Bij een looptijdbudget kun je aangeven hoeveel je bereid bent te besteden gedurende de looptijd van de advertentie. Het budget wordt verspreid over de looptijd.

Je kunt ook voor een dagbudget kiezen. Bij het instellen van een dagbudget stel je een gemiddelde in. Facebook probeert elke dag ongeveer de waarde van je budget te besteden. Wanneer er dagen zijn dat zij een beter resultaat kunnen genereren zullen zij tot 25% meer dan je dagbudget besteden. Facebook probeert hiermee op een zo efficiënt en effectief mogelijke manier je advertentie te tonen. Er wordt gezorgd dat aan het eind van de week het gemiddelde weer klopt. Hierdoor zal je nooit over jouw budget gaan. Het minimale dagbudget in Facebook is €1.

Wanneer je echter meerdere campagnes hebt opgezet vanwege de specifieke targeting, kunnen de Facebook adverteren kosten flink oplopen. Daarom is het belangrijk om jouw Facebook campagnes te beheren. Hierdoor kun je tijdig zien welke advertenties wel of niet lopen. De advertenties die niet lopen kun je dan van Facebook verwijderen of optimaliseren.

Wil je meer informatie over adverteren op Facebook kosten? Download onze Facebook handleiding!

Download Facebook Advertising handleiding

adverteren op Facebook kosten